--------------------------------------------------------------------------------

dijous, 22 de novembre del 2012

Problemes en la comunicació dels rorquals.

Segons un estudi de L’Universitat Complutense,  els rorquals de la Mediterrània tenen problemes de comunicació degut al tràfic marítim i les prospeccions geològiques marines (recerca de petroli).
Com tots sabeu els rorquals es comuniquen mitjançant uns cants que es transmeten a centenars de quilòmetres sota l’aigua, doncs resulta que s’ha comprovat que aquests cants els han de modificar per poder-se comunicar.
El so dins de l’aigua es transmet a molt llarga distància, sense anar més lluny, aquest estiu vaig poder-ho comprovar. Em trobava dormint a l’illa Messina i en plena nit, serien per allà a les quatre de la matinada, que  podia sentir perfectament (de fet em va despertar) la fressa dels motors dels transatlàntics que passaven mar endins a unes quantes milles d’allí. Puc imaginar-me als pobres rorquals intentant comunicar-se entre ells i no poder-ho fer. Deu ser el mateix que intentar parlar en una discoteca que estigui sonant el “gangnam style” a màxima potencia decibèlica. No?

1 comentari:

  1. Pobres rorcuals. Som uns veritables generadors de soroll arreu on anem..

    Ara bé, si jo estic en una discoteca amb el Gangnam style a tot drap, la última cosa que faria seria parlar..

    ResponElimina