--------------------------------------------------------------------------------

dimarts, 12 de juny del 2012

Tres campions!!!!

La resposta correcta a la darrera foto era els "ILLOTS O ESCULLS DE LA MEDA I CARBÓ". Estan ubicats entre Cala Cativa i Fornells, un lloc que tots els que heu navegat per la Mar d'Amunt hi heu passat pel mig si hi havia bona mar.
Finalment s'ha produit el triple empat esperat, els de la "lliga a part" han estat els campions, us adjunto la resposta que van enviar cada un d'aquests campions i que ens expliquen el secret de com es pot arribar a la resposta correcta. Esperem que ens animi a participar i barrinar encara més en properes endevinalles.:

Resposta de l’Ernest (05/06/12).:
 Ha estat molt difícil però crec que ho he trobat (crec!)
Primer he pensat que era la zona de Port-lligat però no... després s'Encalladora però no... (tot això mirant la fotografia aèria)
És molt difiícil!!!
Busco una estratègia... dins el blog.. busco fotografies a picassa i trobo dues fotografies del mateix lloc... a l'àlbum Cap de Creus "slowly"... em donen pistes del perfil de la costa nord... busco més i no trobo.
Miro la data de captura de la foto... 20/11/2011... entro de nou al blog i busco un article per aquelles dates... dijous 24 de novembre de 2011... El pela-roques: "Diumenge quan feia la passejada matinal per la mar d’Amunt, just a la zona desprès de cala Cativa, als esculls anomenats Carbó i Meda se m’ha posat als costat un ocell que feia temps que us en volia parlar ....."
Crec que són aquests dos esculls. Busco la cala Cativa al visor de l'ICC que et permet localitzar topònims (la veritat és que no s'havia a on era aquesta cala). És el lloc!. Busco la zona a google earth i ho confirmo, però al kmz dels topònims que ens vas passar no hi ha cap nom concret per aquest lloc. Torno al visor de l'ICC i posa Cap Mitjà i la Meda.
B
é crec que és això.. esculls Carbó i Meda.
 Resposta d’en Martí (06/06/12).:
Aquesta vegada m'has fet suar, reconsagrat bergant! Però mica en mica, vaig poder anar desgranant algunes pistes.
Finalment vaig aconseguir localitzar el lloc en base al roc que t'he encerclat en vermell i el toll verd que t'he encerclat en groc. Però el nom dels dos illots, no me'n surto. No trobo cartografia que en parli. A tot arreu, com a màxim hi apareix "La Meda". Per la forma, suposo que "La Meda" correspon a l'illot blanc. Però em falta el nom del petit i negrós. "Sa negra"?? ha, ha. Jo la veig del mateix to negrós que la resta de Cap de Creus!   Potser està rovellada pel costat que no es veu de la foto i té algun nom en plan: "Sa rovellada" o té biotita i també se li diu "l'illot d'or" o ves a saber.
En fi. No dono per a més i se m'han acabat les fonts a consultar. Aquí ho deixo. De totes les fotos que m'ha tocat endevinar, em quedo amb aquesta i la del Medallot. Aquesta és la primera amb la que he arribat al meu sostre. No conec cap pescador ni cap amic amb qui gastar el comodí de la trucada. No tinc cap cartografia ni guia de submarinisme on m'hi aparegui. Potser està indicat a l'arxiu *.KMZ que ens vas enviar, però he estat intentant instal·lar-lo en diversos ordinadors i no me n'he sortit. Potser la única opció està en el teu *.KMZ. Ves a saber. Per ara, aquí em quedo en aquesta ocasió. Ja no sé per on tirar més......
.....unes hores més tard.:
......Osti, osti, osti.... és clar!! havia d'estar al mardamunt!!!
Una mica de google.... "Mardamunt + Meda"...... tatatxàn!!!   la solució: el pela-roques!!!
Cagum la pell de satanàs!!!  escull carbó!!!!!!!!!  ja me'l miraré de reüll la propera vegada que hi passi remant pel davant, ja!! qui l'ha parit. Sa negra, tampoc anava tant desencaminat, no??
Ara, que em vas dir que amb el google en tindria prou i això de l'escull carbó no hi surt ni al cartogràfic, tio!!!   Hi, hi, hi. Que content que estic. Home, arribar a 1m de la meta i no poder fer l'últim pas... quina frustració!!
 Resposta de la Rosa S. (07/06/12).:
Em sembla, que desprès de suar la gota gorda, l’hem trobat !!!
Dic em sembla, perquè amb en Martí ens hem fet tota la costa des de Portbou (Garbet, Cap de Creus, Calella, Begur, Illes Formiga, etc.) fins a Platja d’Aro amb el Google Earth i  l’Institut Cartogràfic  de Catalunya.  Ahir a la nit me’n vaig anar a dormir amb la sensació que ja estava perdut, en Martí encara s’hi va quedar més estona i res !!
Però aquest matí, amb energies renovades (crec que em faran fora de la feina !!) he pensat que podia buscar les fotos artístiques que vas fer l’any passat, però he anat trobant pràcticament  totes les entrades sense fotos, menys en la votació popular, bingo!!! He trobat la foto de la Julia amb “HORITZÓ” i en l’entrada del dilluns 8 d’Agost he trobat una sortida que vas fer amb la Júlia i que podia ser d’aquest dia, explicant per quina zona et movies !!! Quin subidón !!! ( Anava trucant a en Martí per explicar-li cada troballa.)
Bingo una altra vegada !, sortint de Port de la Selva hem acabat trobant les maleïdes roques, perdó illots.  En l’Institut Cartogràfic em donaven només un nom i no ho trobava, però finalment al google earth, l’he trobat, he aixecat la imatge per veure si l’horitzó es corresponia i per fi !!!  LA MEDA I EL CARBÓ amb aquesta banyera tant característica i que no oblidarem mai de la vida !!!
Amb en Martí hem parlat que aquest estiu farem alguna sortida en alguns dels indrets que ens has fet trobar i que no tenen “desperdici”.
De moment, si l’hem endevinat, aquest vespre ens beurem una “ birriquin” a la terrassa de casa a la teva salut (hi estàs convidat), perquè de veritat que el premi és el de menys, estic totalment d’acord amb en Dani. Agrair-te els bons moments que ens fas passar i alhora tenir la possibilitat d’anar coneixent aquest costa tan fantàstica que tenim, que ens la fas aprendre amb lupa.
Gràcies, gràcies, gràcies, de part meva i d’en Martí !!!
1 Petonàs 
Per la meva part ho tinc més fàcil, tiro d'arxiu fotogràfic propi i pels noms, no és que sigui un il·lustrat de tota la toponímia de la costa, tot el contrari, les meves maltractades i danyades neurones ja no estan capacitades per retenir gaire cosa. Faig ús d'un llibre que el seu autor és un estudiós del Cap de Creus i que va publicar amb el nom de "Estudi del Cap de Creus LA COSTA" Diccionari toponímic, etimològic i geogràfic" és l'Arnald Plujà i Canals. Aquest llibre el podreu trobar en llibreries dels nostre poblets. Per exemple, en el poble on resideixo, Vilajuïga, el tenen a la venda per si algú hi està interessat.
AQUEST VESPRE A LES 22 H DESEMPAT
Sé que cap dels tres us agrada estar pressionats pel temps i que el premi ja el teniu amb la bona estona que hem passat tots junts, que sou gent que no us agrada exhibir-vos, però no sé altra millor manera de desfer el desempat...
Demà iniciarem la tercera etapa del concurs. No us el perdeu!

4 comentaris:

  1. Intentarem tenir els nens domint a aquesta hora perque ens poguem concentrar. Llàstima que existeixi la llei de Murphy i apareixi sempre en el moment menys indicat, però mirarem de ser-hi.
    Quina emoció i quina presió !!!
    Felicitats a l'Ernest i a en Martí i espero trobar-nos aquest vespre al blog i si no ho celebrarem igualment !!!
    Rosa S.

    ResponElimina
  2. A les 10 en punt!! hi haurà foto finish en cas d'empat?
    felicitats a tots...
    ara em toca navegar més!!!
    ernest

    ResponElimina
  3. i en Martí, on és? què no piula? esperem que pugui participar i no li toqui guardia a la feina.

    ResponElimina
  4. Motes felicitats als tri-campions !!

    ResponElimina