--------------------------------------------------------------------------------

dilluns, 2 d’agost del 2010

No compreu la càmera de fotos submarina del Decathlon!!!

Avui vull comentar-vos l’error que vaig cometre en una compra compulsiva. Resulta que dies enrere vaig tenir un problema amb la càmera de fotografiar que normalment faig anar en les sortides amb caiac, una Panasonic lumix DMC FT1. Davant de l’horror que suposaria quedar-me sense càmera, vaig buscar una de recanvi. Guiat pel consell d’una companya que fa submarinisme, vaig triar la càmera que esta a la venda al Decathlon i que va dins d’un estoig estanc. Es tracta de la INTOVA CP9, diuen que és una magnífica càmera, preparada per submergir-se a unes profunditats de més de 30 metres de profunditat. El seu preu fa uns dies era de 120 €, tot i que ara és de 99,95€. Ara jo no en pagaria ni 1€!!!
És una càmera caríssima, ja saps la dita: “comprar barat és pagar car” i us ho ben juro que en aquest cas és cert!!! És més, després de veure el resultat no la voldria ni regalada. No serveix per fer fotos, la qualitat de la imatge és senzillament inacceptable. És un “enganya bobos” i jo he estat molt ruc en comprar-la !
Si doneu un cop d’ull al mercat de la fotografia submarina, la majoria de càmeres compactes disposen d’un model d’estoig estanc. El preu d’aquests estoigs sol ser una mica variable, però sempre estarem parlant d’uns dos cents euros, després has d’afegir el cost de la càmera i aquí si que és important veure les seves característiques i pagar a canvi d’unes bones prestacions. L’elecció del model dependrà de quin és el tipus de fotografia que vols realitzar: paisatge, esport, natura, gent, etc.
La trampa del Decathlon és el preu. Les prestacions de la càmera que hi ha a la web no són suficients clares per fer-te a la idea del resultat que podràs obtenir. Per poc exigent que siguis, aquest resultat és decebedor i inacceptable. La càmera no enfoca bé, esta configurada amb un diafragma i una velocitat, i que surti el que Déu vulgui. Al menys podrien posar una configuració submarina, res de res. Té un macro que és fals, toques la tecla i tot segueix igual..., de malament, es clar. El resultat del color, llum, contrast, brillo, etc. etc. és senzillament horrible, has d’anar al photoshop i intentar arreglar-ho d’alguna manera. El primer dia vaig anar-me a l’aigua amb ella i el 99% de les fotos van sortir borroses!!!
BENVOLGUTS LECTORS NO COMPREU LA CÀMERA INTOVA CP9 DEL DECATHLON. SIMPLEMENT ÉS UN ENGANY. NO SERVEIX PER FER FOTO SUBMARINA.
Això si, l’estoig és estanc i al menys aguanta els quatre metres de profunditat que és la zona que em moc fent submarinisme. És l’únic que hi ha d’acceptable en aquesta oferta, la llàstima és que tan sols serveix per aquest model.

3 comentaris:

  1. Hola company!!!!!!!

    Ostres veig que si que et varen agradar poc les fotos que vares fer per jóncols!! jeje
    Vinga va, espero que ens veiem aviat i continuem parlant de molts altres temes!!
    PD: No deseperis, ja saps que jo tinc la G-10 amb carcassa, i al final el problema es la falta de llum. Es a dir, gastarse 1200 eur. per un parell de bons flaixos!!! Coi de consumisme....
    Una abraçada!!!!!!

    ResponElimina
  2. Ei Pep,
    Moltes grpacies pels ànims, però em sap greu no pels diners, sino pel fet de que t'enganyin com un bobo.

    ResponElimina
  3. Ostres, quina put...a!
    És el problema de la foto submarina, val peles. Tens raó amb el que dius, una carcassa per una càmera compacta no és barata i quan veus que et pots estalviar uns euros, s´aprofiten.
    Tinc varis companys que fan fotosub i els experiments sempre acaben malament, al final la lògica s´imposa i cal fer el dispendi. I no et dic res dels que compren una carcassa per una réflex!

    Ànims i a fer fotos!

    ResponElimina