--------------------------------------------------------------------------------

dilluns, 9 d’agost del 2010

Costa de la Marenda, la solució a la navegació d’agost.

Aquest cap de setmana hem palejat per diferents punts de la nostra costa. El costat sud està senzillament farcit i no hi cap ningú més, tan sols podem anar-hi a primera hora del mati. Nosaltres donàvem per acabat el passeig a quarts d’onze, just el moment en que es produeix la sortida de la primera allau. Solen ser barques en que els components són famílies, a darrera hora del matí surten els que han perdut la nit, aquests són els realment perillosos per a nosaltres, al Baix Empordà els anomenen "tita petits".
A la tarda vam anar a Garbet. A la platja a les set de la tarda no hi cabia ni un caiac i allí hi havia la Rosa, en Martí i els seus fills, en Jan i la Carla. Tots amb ganes de palejar i encomanar a la mainada l’estima per aquests esport. Vam sortir junts per ensenyar a la Carla la cova d’en Xocolata, a la nena li encanta palejar i el mar mogut de la tarda d’estiu la deixa ben relaxada. Cada cop hi ha més practicants d’aquest esport i són més joves!
Diumenge en Quim Bardalet (Ultraquim) ens ha vingut a veure, perquè se`n porti una bona impressió hem anat cap al nord. El recorregut ha estat Garbet-Banyuls-Portbou-Garbet, una trentena de quilòmetres amb una mar estranyament planera durant tota la jornada i el millor de tot, el tràfic era insignificant. És ben bé, que la influència dels ports esportius té un radi molt curt, a la que t’allunyes de les grans concentracions, la costa, tot i estar al bell mig de l’agost, és ben tranquil•la i el tràfic no molesta la nostra navegació. També el nivell cultural hi influeix.. En definitiva, us aconsellem que fins a finals d’agost, millor venir a navegar per la Marenda, és una costa de per si molt bella i en aquest temps té el valor afegit de ser tranquil•la. Una bona solució per la navegació d’agost!

1. Tita petits no, tot i que tambe, els diem tites fluixes!

2. nosaltres vam sortir dissabte a la tarda de Port fins al Golfet i vam descobrir una altra mar (hi ha la de mar de fons, la de vent...), la de barca!! Vam decidir quedar-nos a fer una birreta a una roca on no posia accedir-hi ningú i quan ja casi fosquejava, vam tornar. Vam entrar a Port de nit i sols...